tisdag 12 maj 2009

1:a Delen - Frukosten

Nu är jag hemma efter en slitsam dag. Det var grymt tungt att ta sig upp och även att ta sig till gymmet: kan bero på att jag sov 2-3 h i natt? Men förhoppningsvis så kommer jag sova gott i kväll eftersom jag sov lite i natt och så har jag även rört mycket på mig idag.

Första delen till att komma igång med träningen är starten på dagen och som ni ser i inlägget innan så åt jag smoothie, en tablett rosenrot och vatten. När jag ska träna på morgonen så vill jag inte sätta i mig något som tar lång tid för magen att smällta så därför tar jag en smoothie som lätt går ner: dessutom full med vitaminer (en energikick!)! Sen tar jag även en tablett rosenrot. Rosenrot ska hjälpa dig att ha kvar energin hela dagen och så att du inte är allt för trött mot kvällen = då du ofta vill småäta för att få energi. Vatten dricker jag för att kunna orka längre, man blir ju yr på gymmet om man inte får tillräckligt med väska och du kan orka lite längre om du dricker lite innan själva träningen (inte precis när du ska börja = du får lättare håll då).

Den här frukosten bör du äta ungefär 1 h innan träning, kanske lite innan.


Rosenrot är ett naturmedel som du kan köpa på naturapotek

Imorgon kommer tips om HUR du ska träna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar