torsdag 14 maj 2009

Del 3 - Din värsta fienade?


För många är den här vågen det värsta dom vet. Det kan vara en mardröm att ställa sig på vågen eftersom man är rädd för att se hur mycket man väger. Mitt tips är att: SLUTA OROA DIG! Egentligen så spelar det ingen roll hur mycket du väger, det som är avgörande är hur stora muskler eller hur mycket fett du har. Det är också viktigt att komma ihåg att muskler väger mer än fett; så sluta oroa dig för hur mycket du väger när du ställer dig på vågen, tittar på dig själv i stället och se om du har fett på kroppen eller om du har muskler.

Om du är överviktigt och vill gå ner så är heta tips att:
  1. - Koll på vågen dag 1 och se vilken vikt du ligger på, sedan kollar du inte på vågen igen förens du har hållit på med din viktnedgång i några dagar - det kommer inte vara en större skillnad de första dagarna så det är ingen idé att kolla på vågen.
  2. - Se till att maotionera mycket! Utnyttja alla lägen! Vardagsmotion = trappor, hård träning på gym eller liknande
  3. - Se till att ha fasta mat tider! frukost, lunch, mellanmål och middag, sluta småät!
Om du är smal men inte har så mycket muskler men vill ha, är heta tips:
  1. - Bry dig inte ens om att titta på vågen! Du är smal och du vet om det, du kommer inte bli tjock bara för att du börjar träna och vikten ökar = snarare tvärtom! Du kommer få fastare rumpa, mage, armar osv! Människor som tränar ska inte gå på vågen eller på BMI
  2. - Ät stora portioner mat och regelbundet
  3. - Personer som tränar kan unna sig lite mer än de som vill gå ner i vikt, eftersom du kan gott äta lika mycket enegri som du gör av med via träningen.
Imorgon kommer det tips på kost!

3 kommentarer:

  1. Eftersom jag är med i intresseklubben så antecknar jag...

    Tror du kikat för mycket på blondinbellas blogg... Stoppa fingrarna i halsen och spy upp ditt poänglösa liv.

    SvaraRadera
  2. Låter mycket vettigt. just nu väger jag mig inte alls för jag är rädd för att ha gått upp. Så tills jag tar tag i träning och börjar äta bättre så låter jag vågen stå och damma

    SvaraRadera
  3. Det där med att muskler väger mer än fett har man ju hört massor av gånger, det vet man ju. Men jag har ändå funderat flera gånger, hur kan det komma sig att gladiatorerna, som är så biffiga, bara väger typ 62-63 kg, oftast?

    SvaraRadera