onsdag 13 maj 2009

Del 2 - Hur du ska träna

Shiit vilket sent inlägg det blev nu! Jag skulle ju berätta om HUR du ska träna idag! Men innan jag gör det så måste jag berätta detta: Ni är ganska många som är intresserade av det stora klädpaketet och det har fått mig att lägga ut det på min andra blogg - Auktionera ut gå därför in där och bjud på det! Det går ut på fredag! Det ligger även två cardigans där ute kanske något du vill ha? dessa går också ut på fredag!


I alla fall! Nu ska vi prata om hur man ska träna! Igår när jag körde på gymmet så sprang jag väldigt mycket på löpbandet och sedan kominerade jag det med en del styrketräning. Varför gjorde jag då så? Jag anser att man både behöver styrka och kondition för att kunna bli tränad, dessutom så rör du på hela kroppen när du springer = en större muskelgrupp tränas. Där skiljer sig styrke träningen. När du tränar styrke träningen så tränar du oftast en specifik del av kroppen. Det innebär att du kan träna t.ex. ena armen och bli jätte stark där medans din andra arm inte alls blir tränad. Så när du är på gymmet och tränar styrke träning tänk på att se till att också träna motsata sidan av det du tränar.

Hur ofta ska jag träna? Det här är så bra! Om du tränar olika muskler varje gång du tränar så kan du träna inprincip varje dag: dock rekomenderar jag att ha en vilodag minst en gång i veckan, så att du inte bränner ut dig.
Tänk så här: Måndag - träna ben, Tisdag - träna armar och överkropp, Onsdag - träna ben osv.


Men det här är ett väldigt stort ämne så jag tänker fortsätta igen med det imorgon!
Räkna med att ni får det inlägget när jag kommer hem och det gör jag på eftermiddagen troligen

9.10-11.40 skola, sedan träna! --> Åka hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar