måndag 18 maj 2009

Del 6 - den viktigaste måltiden

Jag är ibland glömsk och jag glömde igår att lägga in den nyaste delen i komma igång veckan. Men idag får ni två =) Sen ska jag svara på några av de frågor som kommit under veckan.

Lunchen skulle jag vilja påstå är den viktigaste måltiden på dagen. Många kommer säkert skratta och säga "men hallå? det är ju frukosten!", men enligt mig är det lunchen. Tänk så här: Frukost kan du klara dig utan tills det blir lunch (jag uppmanar dock inte till att missa frukosten!), men om du missar lunchen istället så kommer du bli väldigt små hungrig fram emot eftermiddagen och känna det kända "kl 3 suget". Du blir därför onyttigare om du hoppar över lunchen! Så min uppmaning är att ÄTA LUNCH! Och det är en grymt stor portion av den också!

"Planera din lunch
Lunchen är ett mål som ska planeras. Lunchen ska inte bara hända, eftersom det lätt blir ett omdömeslöst val som den lokala korvkiosken eller en fika på bensinmacken."
Det här är ett utdrag på svt.se hemsida och jag hoppas att ni som läser detta inser hur viktigt det är med lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar