fredag 22 maj 2009

Svar på kommentarer från "kom igång veckans"- inlägg

Del 3 - Din värsta fiende?
Eftersom jag är med i intresseklubben så antecknar jag...
Tror du kikat för mycket på blondinbellas blogg... Stoppa fingrarna i halsen och spy upp ditt poänglösa liv.

Sara: Människor som skriver saker som detta ovan är patetiska enligt min mening. Den personen som skrev det här har nog inget liv själv och känner därför att han/hon måste klanka ner på mitt, så jag tycker du som skrev detta ska följa ditt råd som du gav till mig: spy upp ditt pänglösa liv


Låter mycket vettigt. just nu väger jag mig inte alls för jag är rädd för att ha gått upp. Så tills jag tar tag i träning och börjar äta bättre så låter jag vågen stå och damma


Sara: Jag tycker du gör helt rätt! Alla går idag på vad vågen säger. Gör inte det! Ställ dig istället framför spegeln och se på sig själv. Om man tränar regelbundet så ska man inte heller gå på vad BMI säger, det gäller BARA för de som inte tränar.


Det där med att muskler väger mer än fett har man ju hört massor av gånger, det vet man ju. Men jag har ändå funderat flera gånger, hur kan det komma sig att gladiatorerna, som är så biffiga, bara väger typ 62-63 kg, oftast?


Sara: Jag kan inte säga att jag är en expert, men jag skulle tro av mina egna erfarenheter att gladiatorer har en speciell diet som de följer, precis som bodybilder. I den dieten ingår inget fet överhuvudtaget. Det är bara av det som är nödvändigt för att kunna bygga muskler (protiner, kolhydrater, vitaminer och mineraler). Jag skulle också tro att de äter precis lika mycket engeri som de gör av med = d.v.s. att det går jämt ut. Det gör att deras kroppar bara består av muskler och inget fett (medans vi vanliga dödliga har både muskler och fett).


Del 4 - Din kost
Jätte intressant att läsa! Bra inlägg =)

Sara: Tack så mycket! Jag blir glad när folk uppskattar det jag skriver =)


Alltså... Jag är ju ingen expert.. Men jag är relativt säker på att de flesta som vill gå ner i vikt gör det för att bli smala och inte för att "må bra" och då fungerar olagliga substanser såsom Efedrin utmärkt, tänkte du på det?

Sara: Där slåg du huvudet på spiken! Många tänker tyvärr så idag, och om vi bara går tillbaka ca 10-20 år så kan man se en stor skillnad! På den tiden så var det som vi idag skulle säga "tjock" då var det att vara smal. Nu har det bara gått utför med samhället. Vill man verkligen bli smal av något som gör att du kommer må dåligt för att du inte får i dig viktiga ämnen för att kunna leva? Nej trodde väl det!

Varför har du laddat upp två likadana bilder av tallriksmodellen?

Sara: Om du tittar noga på bilderna så kan du se att på den ena bilden så har jag mörktlagt den delen som består av kolhydrater. Med det menar jag att man ska minska på kolhydraterna om man är överviktigt och vill gå ner i vikt.



Del 7 - alkohol
Rak brass istället, otroligt mycket hälsosammare och ger en riktig kreativitetsboost. Farligt att röka? Ja tyvärr men hash går att äta...

Sara: Jag undrar hur den här människan tänker. Alla droger är farliga, även om man inte blir beroende av dem på det sättet. Det du kan bli beroende av är den känslan som du får när du tar droger, och det gör att du vill ta det igen och igen. På det sättet blir du beroende även om du säger att du kan sluta när du vill.
Sen tycker jag att det är grymt tråkigt att Hampa har fått ett så negativt rykte! Det är en riktigt bra växt som går att göra ekologiska kläder, färg, mat, hårvård m.fl. på! Ett bevis på det är Hampavaruhuset.

1 kommentar:

  1. Sv: Haha jo det var förjävligt! :P

    Jag gillar din blogg =) får inspiration från träningsinlägg =) tack!

    SvaraRadera