fredag 15 maj 2009

Jag ska minska min stress!

Guud så skönt det var att få sova idag! Att få vila ut och få ta igen lite sömn som jag egentligen skulle ha behövt under veckan, men nu är jag ut vilad och på jätte bra humör! Jag har hunnit med lite ärenden och nu tänker jag pyssla om mig lite med att fixa naglarna, byta lakan i sängen (inget är bättre än en ny bäddad säng och ha tvättat håret!) och lägga ut kläder på Blocket. Jag har redan lagt ut ett klädpaket och det är nu sålt! Men jag väntar fortfarande på att någon vill köpa dessa klänningar.

I alla fall, att ta hand om sig själv är det bästa sättet enligt mig att slippa stress. Men om du ändå känner stress över något när du tar hand om sig, t.ex. att du måste göra det där viktiga skolarbetet eller göra den där viktiga rapporten för jobbets skull: kombinera dessa avslappning med jobb! T.ex. att du först målar naglarna = vänta tills det torkat och därefter gör du en del av det viktiga du måste göra, sen kan du fortsätta med att ta hand om dig själv: t.ex. fortsätta måla tånaglarna. Du väljer! Det viktiga är att du hittar ditt sätt att kunna slappna av på. Men nu ska jag gå och ta hand om mig själv: Jag ska använda mitt nya nagellack!


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag undrar en sak, såg att du också var en av vinnarna här: http://liicee.blogg.se/category/tavlingar.html

    Fick du hem något pris? :P

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha nej, jag skicka och fråga varför och då fick jag svar att det varit problem med mailen och att inte adressen hade kommit fram men att det snart skulle skickas. Var flera veckor sen :P känns inte som att vi kommer få något.. synd eftersom jag aldrig vunnit en tävling tidigare :P

    Sen så är det något fel på hennes blogg, man kommer inte in til kommentarsrutan som man kan inte kommentera till henne heller, men som sagt har mailat både en och två gånger :P

    känner mig lurad!

    SvaraRadera