måndag 27 april 2009

Bidrag för glasögon!


Arhh, ibland blir jag bara så irriterad! Jag tycker helt ärligt att alla som har ett synfel borde få bidrag för få att kunna köpa linser eller glasögon! Det är faktiskt väldigt dyrt att köpa linser eller glasögon; speciellt om man är en student! Man får ju bidrag för att kunna ta hand om sina barn och för sjukvård, så varför inte för synfel också? Det är ju precis som när man behöver sjukvård: inget man kan hjälpa om man behöver det.
Om vi säger att jag ska köpa månadslinser så kostar det ca 200 kr/månad, och hur mycket blir det då till övers om jag får 1050 kr/månad? 850 kr!? Är inte det sjukt!?

1 kommentar:

  1. jag har en fototävling i min blogg, var med! fotot får vara på vad som helst :) http://lilllajohannna.blogg.se/2009/april/tavling-1.html

    SvaraRadera