torsdag 2 april 2009

Jag är stolt

Oj vad jag känner mig stolt över mig själv! Jag ska berätta varför. För nu har jag tränat 3 av 4 dagar hittills! Det känns kanoners! Såhär har det sett ut:

Måndag: träning på gymmet 1 h

Tisdag: löpträning 30 min

onsdag: Ledig (har dock gått på promenad)

Torsdag (idag): 1 h arobices + 10 min löpning


Är jag inte duktig!? Dessutom har jag börjat märka (inte mycket, men lite!) att jag har börjat få en fastare kropp, om jag fortsätter så här kommer jag vara lätt den snyggaste tjejen med den snyggaste kroppen på stranden ;-) haha! Nää skoja bara, men en snyggare kropp kommer jag (förhoppningsvis) att ha :)
Men det har ju också handlat om att inte bara röra på sig, utan också att äta nyttigare. Det har blivit både bättre och vid vissa tillfällen sämre.

Jag har ätit gröt till frukost med jordgubbssylt och Alpros sojamjölk, mums!
Till lunch så har det ju varit vad skolan har att erbjuda, men jag har alltid som regel att ta sallad och även en macka till det.
Till middag så har det varit det som bjudits på hemma, men där har jag inte varit lika duktig ibland på att äta nyttigt.. Vid någon dag blev det glass till efterrätt, men lite får man väl leva? Jag har ju inte tänka att gå ned i vikt utan bara att få en mer vältränad kropp :)

Men jag ska försöka tänka på att när jag känner sockersuget så ska jag ta en frukt, drick vatten eller ta en bit mörk choklad. Då kommer det definitvit bli bättre!


Har ni några frågor om kost och motion så får ni gärna höra av er! Jag har ju gott på riksidrottsgymnasiet så jag kan lite näringslära och motion :)


Vi hörs lite senare, då ska jag berätta mer om en tävling! Puss&kram

1 kommentar:

  1. Jo.. jag vill att den ska se snygg o cool ut =P.. typ.. det e svårt o tänka sig.. vet ju inte vad som är möjligt o fixa o hur o sånt :P.. får fundera på det där. Håller med dig.. Du har vart super duktig denna veckan =P

    SvaraRadera