torsdag 30 april 2009

Utmattad

Jävlar vilken dag!

Allt börjar med att jag försover mig! Det gör jag aldrig annars! Så jag har en halvtimme kvar innan bussen går; Springer upp, duschar, klär på mig, sminkar mig osv. Jag hinner precis till bussen tackvare pappa som schysade ner mig till busshållpalsen (det tar 5 min att gå annars^^). När jag väl är på bussen så har jag ett sådant krogel med min ena lins! Tårarna bara rinner rakt ner och det skaver som tusan! När jag kommer till skolan så ser jag ut som ett trafikljus på ena ögat.. De första kompisarna som får se mig säger att det ser ut som om jag har råkat ut för en allergisk reaktion på pollen.. Suck! Jag tar i alla fall av mig linserna så jag ser nästan inget, vilket är ju väldigt passande eftersom jag ska ha prov då.. Trots det så gick provet ganska bra, det var bara ett G-prov också så det var inget farligt. Men jag går ner till vår skolsköterska sen och ber honom kolla i mitt öga och om han kan se vad det är för fel. Det han säger till mig är: "du har en irriterad tårkanal och du ser även ut att ha ett sår på ögonlocket". Inte konstigt att mitt öga översvärmades med tårar och att det skavde som tusan!

Usch, nej det var inte den bästa starten på dagen. Men fick jag träffa Bella en liten stund innan hon skulle ha sin mösspåtagning, som hon btw var grymt fin i! Ska bli så kul att få se henne spring ut från skolan om ca 1 månad!
Ikväll är det studentskiva igen! Som ni kanske minns så är den 2:a studentskivan för den här veckan (det kan ni se här ) och det är silvertejps-tema. Hum.. Hur ska man klä sig då? Svaret får ni se senare. Så länge bjuder jag på en dagens outfit ;-)

Cardigan - Gina tricot
Linne - H&M
Jeans - BikBok
Pilotbrillor - H&M
Väska - Från mammas garderob

1 kommentar: