lördag 11 april 2009

Hemma från en UNDERBAR FJÄLLRESA!

Hej bloggen!!


Guud vad länge sedan det var! Men i fjällen där vi var hade vi ingen täckning på mobilerna (bara enstaka sträk och bara någon gång ibland), inget internet och bara 1 och 2 på tv:en! Shiit ni tänker nog: "vilket jävla bondliv!" men sanning och säga så har det varit så underbart att inte vara beroende av tv:e eller internet. Istället så har vi lekt på skotrar, gjort utflykter och haft after-skoter varje dag! Bellas släkt och familj är också så himla underbara så man känner verkligen sig som en i familjen när man umgås med dem, nästan som en andra familj! Tack alla för en underbar resa!


Resan tog sin fart när Bellas pappa kom och hämtade oss hemma hos Bellas mamma, och sen körde vår Rally Calle upp oss alla till fjällen på 6 snabba timmar, och väl där sedan blev vi först bjudna på fika hos några bekanta till dem och sedan middag och lite festande där vi bodde, super mysigt! Men jag ska nog inte tråka ut er med att sitta och snacka om hur vaje dag har varit: nej, jag kommer låta bilderna tala istället!

Ett varmt välkomnade!

Här bodde jag och Bella

Första dagen med Skotrarna! Kunde det bli bättre?

Syns väldigt dåligt, men här åker flera av vårat gängs medlemar på skidor efter en skoter, såg grymt roligt ut! (ska se till att pröva det nästa gång)

Är inte den här hunden cool!? "Hej Bob Marly" höhö

Bella, Elin och Jag njuter av vår solen :)

Älskling&Jag


Vi hittade björn-spår!

En dag var det lite trist väder, men det fixade vi med att leka i snön!

Jag, Lotta och söta Ellen

Dessa snygga snögubbar gjorde vi! Kolla vad coola de är med håret som vi fixade på dem!

En väldigt söt tjej som heter Elin gjorde denna teckning till mig! I'm Happy :)

Detta är ett minne:
Jag åkte långfärdsskidor för första gången i mitt liv! Hela 7 km! Jag är grymt stolt över mig själv! Men jag hade aldrig klarat det om det inte vore för Lotta, Irene och Susanne, tack ska ni ha!

Här dukas det upp till fest på lång fredagen
En super rolig kväll! Något som inte heller kommer glömmas är "isekvise" (tror det stavas så). Detta var en låt som alla nykomlingar skulle sjunga, alltså var det jag och en kille som heter Mattias, och herregud vad svår den var! Jag ska se om jag kan få någon av fimlerna därifrån och då kommer jag kanske, kanske (om de inte ser förjävliga ut) att lägga upp dem.. Men det återstår att se.

Jag och Bella var som alltid snygga!


Vad får ni era påsk-ägg?
Ni kommer ihåg att min hund åt upp mina stövlar? JAG FICK ETT PAR NYA I MITT PÅSK-ÄGG!! JAG ÄR LYCKLIG!! + att jag fick godis också haha (a)
Det kommer troligen fler bilder vid ett senare tillfälle då jag fått av de andra som fotat och filmat där i fjällen, men tills dess så ska jag roa mig med annat, hare så bra mina kära vänner!! Och...
GLAD PÅSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar