onsdag 29 april 2009

En naurupplevelse!

Igår när jag och Bella var på promenad så hamnade vi på det stället där jag hade tänkt att gå åt mitt håll och hon åt hennes, men som alltid så stog vi kvar och snacka en stund. Då ser jag hur Bella ryggar tillbaka och får en skräckslagen blick mot det som är bakom mig: Jag vänder mig om för att se det så som fått min Bella så rädd. Vad får jag se? Jo en RÄV som kommer smygandes i gräset! Nära var den också! Ca 2-3 m skulle jag tro! Jag blir lika rädd som Bella och skriver: EN RÄV! SPRIIIIIIING!!! Vi båda vänder oss mot Bellas hus som låg närmast till och spang så fort vi kunde, och medan vi springer så vänder jag på huvudet och ser hur räven jagar oss! Jag skriker: DEN JAGAR OSS!! SPRING! Vi springer nästan hela vägen hem till Bella. Lyckligtvis så jagade den oss inte hela vägen hem till henne, men hur ofta stötter man på en räv?

Det som var ännu läskigare var att jag var ju tvungen att gå hela vägen hem själv.. Men Bella är så underbar så att hon pratade med mig hela tiden i telefon medan jag gick hem. Själv var jag jätte orolig över att räven skulle komma igen och vände på huvudet fram och tillbaka hela tiden för att se om den skulle komma bakom mig eller framför.

1 kommentar:

  1. Oj då!
    Hur stora är rävar? Känns som om de är rätt små, men de är ju trots allt vilda djur och är nog skrämmande att stöta på...

    SvaraRadera